Večer se jdeme bavit
Lektor se ptá studentů, kdy byli naposledy v kině, divadle, na koncertě, diskotéce, výstavě. Jaké filmy, jaké hry, jaký koncert v poslední době viděli, co můžou ostatním doporučit, kde se nejlépe baví. Lektor může také doporučit české filmy, pustit ukázky českých hudebních skupin nebo doporučit zajímavou výstavu. Lektor dále využije otázky z bloku Kam za kulturou?
cv. 1 Cesta k úspěchu
Lektor se ptá, jestli studenti chodí na koncerty, jakou hudbu poslouchají, jestli poslouchají také vážnou hudbu, jaké české hudební skupiny nebo zpěváky znají. Studenti si můžou připravit krátké vypravování o tom, jaké hudební skupiny či zpěváci jsou populární v jejich zemi. Potom čtou studenti rozhovor a řeší zadané úkoly 2-7.
cv. 8 Studenti si připraví rozhovor s nějakým známým hercem, zpěvákem, umělcem.
Nebo můžou také vyprávět o nějakém umělci a ostatní studenti hádají, kdo to je.
cv. 9 Plesová sezona
Lektor se ptá, jestli studenti rádi tančí, zda chodí na plesy, jaké oblečení se hodí na plesy, jestli chodí na diskotéku. Pak čtou studenti text 9c) a vybírají správnou variantu z uvedených možností. Následuje kontrola cvičení. U cv. 9 d) se studenti opět vracejí k textu a hledají odpovídající ekvivalenty.
cv. 10 Studenti nejprve vymyslí otázku k dané odpovědi a pak můžou uvedené situace zahrát. Lektor jim pomůže v tom, že vysvětlí, co říkáme, když chceme někoho požádat o tanec, jaká témata jsou vhodná ke konverzaci, jaké oblečení se u nás nosí na plesy, jaké tance tancujeme atd.
cv. 11 Pražský kulturní přehled
Studenti si nejprve přečtou Pražský kulturní přehled. Pak říkají, co by chtěli vidět a proč.
Pak doplňují informace z přehledu do rozhovoru ve cv. 11 b). Nakonec zahrají podobný rozhovor ve dvojicích, naplánují nějaký program na víkend.
Studenti si můžou přinést vlastní kulturní přehled, televizní programy, nabídky dalších akcí, potom z toho vybírají a sestavují program. Lektor může také přinést zajímavé prospekty, letáky atd.
cv.12
Studenti si prohlédnou kresby a vymyslí si krátký příběh podle kreseb. Konec příběhu je otevřený. Studenti říkají, jak asi Robert a Dana zakončili sobotu.
cv. 13 Kultura leze do peněz
Poslechové cvičení
Studenti si nejprve poslechnou rozhovor redaktorky se 4 osobami. Pak jmenují akce, které Robert a Dana také navštívili. Studenti se vracejí ke cv. 12 a k vymyšlenému příběhu.
Studenti poslouchají rozhovor ještě jednou a doplňují tabulku. Lektor kontroluje, co studenti napsali. Pak může pustit nahrávku ještě jednou a studenti přiřazují uvedené výroky ve cv. 13 c) k jednotlivým osobám. Říkají, s jakými názory se identifikují a proč.
Studenti poslouchají rozhovor ještě jednou a řeší úkoly cv. 14 + 15. Následuje kontrola.
cv. 16 Studenti nahradí tučně vytištěná slova slangovými výrazy, které slyšeli v rozhovoru.
cv. 17 Studenti udělají podobnou anketu mezi sebou. Jeden je reportér a ptá se ostatních, kam chodí za kulturou.
cv. 18 Kadeřnická show
Lektor se ptá studentů, jestli někdy byli na kadeřnické show, jestli sledují vlasové trendy, jak často chodí ke kadeřníkovi.
Studenti poslouchají rozhovor a doplňují do textu chybějící informace. Následuje kontrola.
cv. 19 +20 Studenti poslouchají rozhovor ještě jednou a odpovídají na otázky.
cv. 21 Co nás baví
Studenti si připraví vypravování o nějakém zajímavém filmu, který by chtěli doporučit ostatním.
Další varianta – Studenti vypravují o známém filmu, ostatní hádají jeho název.
Pak diskutují o tom, na jaké filmy se rádi dívají. Ve cv. 21 je nabídka různých filmů. Studenti říkají, jestli jsou pro ně zajímavé a proč.
cv 21b) Studenti si přečtou názvy filmů a pokouší se odhadnout, o čem filmy jsou. Pak si přečtou charakteristiku filmů a doplní jejich název.
Ve cv. 21 e) studenti přiřazují přídavná jména k podstatným jménům.
Ve cv. 21 f) studenti doplňují co nejvíce možností k pojmům divadlo, výstava, koncert
cv. 22
Zde jsou témata k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a v jaké části hodiny rozhovory zařadí.
cv. 23
Studenti řeší text, vybírají ze tří možností. Můžou to zpracovávat doma a najít si informace na internetu. Lektor může zadat i k samostatnému zpracování témata např. hudební festival Pražské jaro, Co je anketa Český slavík, Tvorba Z. Svěráka, Jaké znáte české komedie?
Četba z tisku
Článek z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma, kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti diskutují o tom, jaké filmy jsou populární v zemi, ze které pocházejí.